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@ゲームの鍵はドア?@海外の反応

ビデオゲームの「扉」が難しい理由
'Why video game doors are so hard to get right' |
ゲーム開発のすべてが難しいからこそ「扉」を作るのも難しい
'Doors are hard because all of game development is hard.' |
【海外の反応】
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:海外の名無しさん
「Outlast」のドアは佳作に入るべきだった。ホラーゲームなので、ノブをゆっくり回したり、ドアの開け方をコントロールしたりすることで、緊張感を高めています。また、必死に逃げているときにドアを叩いて開けるのは、切迫した状況を表現している。
'The doors from Outlast should have been an honorable mention. Since it's a horror game, the slow turn of knobs and being able to control how the door is opened really adds to the tension. And when you're running for your life, slamming against a door to open it feels so frantic and satisfying.' |

発売日が決まっていたのに、何度も延期して何年も後に発売されるゲームがある理由がわかりました。厄介なドアのせいですね。
'Now I know why some games that were set to release at a certain date end up releasing releasing years later with multiple delays. It’s cause of those pesky doors' |

リロードアニメーション、カットシーンアニメーション、プレイヤーアニメーション......どれが一番難しかったかをみんなが推測しようぜ。
開発者:ドアだね。
'People guessing which one was the hardest to animate: reloading animations, cutscene animation, player animation,... Developers: Doors.' |

どんな会話になったのか想像もつかない。「Voxで働いているんだけど、ビデオゲームのドアの専門家を探しているんだ」。
'I can't even imagine how the conversation must've gone: "Yes hi, I work at Vox and I am looking for a video-game door expert".' |

ゲームの開発が遅れると、いつでもドアのせいにしてしまう。
'Anytime a game gets delayed, I'm going to blame the doors.' |

これは面白い
'this is fascinating' |

私がノーティードッグのゲームを好きな理由は、このようなことを実際に考え、努力しているからです。彼らがどれだけ自分たちのアートに情熱を注いでいるかがわかります。
'This is why I love Naughty Dog games so much, because they actually think about and put effort into stuff like this. Just shows you how dedicated they are to their art' |

ビデオゲームのドアで一番嫌なのは、壁にペイントされただけのものです。最近ではあまり問題になっていませんが、ショットガンを持っているのに打ち抜けない木のドアというのもおかしな話だよ。
'My biggest peeve with videogame doors are the ones that are just painted on a wall. fire escapes especially. not much of an issue these days, but the hilariousness of a invincible wooden door when you have a shotgun also boggles the mind.' |

妙に親近感がわきました。私自身、ゲーム開発者ですが、ドアが重要な役割を果たす会議に少なくとも6回は出席しました。
'Strangely relatable. Game developer myself and I've been in at least a half dozen meetings where doors played a central role' |

きっとマインクラフトのドアが一番作りやすかっただろう、簡単に開くから。
'I bet Minecraft doors were the easiest to make because they just open instantly.' |

90年代のマリオ:私にそんな弱点はない
'Mario in the 90’s: I have no such weakness' |

私はゲーマーとして、Last of Usのアニメーションに非常に感銘を受けました。なぜなら、自分のキャラクターがドアに向かって手を振るだけで、ドアが動くことに慣れているからです。
'As a gamer I was super impressed at the Last of Us animation because I’m so used to my character just waving at the door and it moving' |
※翻訳元:
https://www.youtube.com/watch?v=AYEWsLdLmcc
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