|
@物理の問題を解くためにヘリコプターを借りて実験してみた!答えを見る前に予想してみて@海外の反応

物理学上の議論を解決するためにヘリコプターを借りてみた
'I Rented A Helicopter To Settle A Physics Debate' |
2014年のUS Physics Olympiadチームの予選試験で物議を醸した物理問題の話。ヘリコプターの下にある一本のケーブルはどのようにして吊るされるか?
'The story of a controversial physics question on the qualifying exam for the 2014 US Physics Olympiad team. How does a uniform cable beneath a helicopter hang?' |
【海外の反応】
【おすすめ記事】
【おすすめ記事】
:海外の名無しさん
「私のveritasium旗のアイデアのリスクは?」
*「航空機が完全に破壊される」*
「いいね、よしやってみよう」
'"what would be the risk of my veritasium flag idea?" *'complete destruction of the aircraft'* "ok cool lets do it guys"' |

物理学を専攻している私としては、質問を受けて実際に練習して答えを見つけたという点が気に入っています。物理学や工学を学ぶすべての学生が、このビデオを評価すると思います。
'As a physics student, I love that you took a question and practised it in real to find the answer. I'm sure every physics/engineering student will appreciate this video' |

正直なところ、最初の質問で「B」だと思ったのは、空気抵抗がロープの全長に渡って同じになると考えたからです。 35年前に物理の授業で習ったことに感心!笑
'Honestly thought it was “B” in the first question because I figured the air resistance would be the same along the entire length of the rope. I’m impressed that I learned something in physics classes 35 years ago! Lol' |

パイロットが、自分たちがやっていることは機体を破壊して墜落させる可能性があると言い続けながら、とにかく進んでいくところがいいね。笑
'I like how the pilot keeps saying everything they're doing could destroy the aircraft and cause them to crash but then proceeds anyway. LOL' |

概念を証明するために、ここまでしてくれる物理学の教授がいたらいいな
'I whish I had a physics professor that would go to such lengths to prove a concept' |

Eを作るには、ロープの真ん中に人がいて、ロープの先に重りがあり、ヘリが前に進んでいる必要がある
'To create E, you need a person in the middle of the rope, weight on the end of said rope, copter moving forward.' |

パイロット:「もし失敗したら、機体は完全に破壊されてしまう」。
みんな:よし、やってみよう
'Pilot: "if it goes wrong it would mean total destruction of the aircraft" Everyone: ok, lets try it' |

なかなかいいですね。相対的に速度が変化し、それに伴って空気抵抗がどのように変化するかを考えていたのですが、ロープの張力も考慮に入れることをすっかり忘れていました。
'Pretty neat. I was trying to think of how relatively velocities change and with that how the air resistances changes, but I totally forgot to also take the tension in the rope into consideration.' |

このような素晴らしいチャンネル...そしてコンテンツ :-) 学校での物理の授業はこうあるべきだね
'Such a great channel... and content :-) This is how physics should be tought in schools' |

この2つの逆のことをする実験をしてみてほしいですね。ロープを前方にカーブさせるような
'I'd love to see them try an experiment to do the inverse of both of these things. Like having the rope curve forward' |

パイロットの冷静さがいいね。彼は「何かあったら死んじゃうから、時間を無駄にしないようにしよう!」という感じ。
'I love how chill the pilot is. He’s like “yeah, we’ll die if something goes wrong, so let’s not waste any time!”' |

これはすぐにわかりました。物理学の博士号が無駄にならずに済んだよ ;)
'got that one right immediately. Phew that PhD in physics didnt end up being a waste ;)' |

いつも通りの素晴らしいビデオだね!
'Another incredible video as always Derek & crew!' |

基本的には、ロープの長さが大幅に長くなると、空気抵抗の経験値が一様ではなくなります。空気の密度が高いところでは、下側が重くなります。したがって、選択肢Cはまだ有効です。
'Basically if the length of the rope increases significantly, the air drag experienced won't be uniform. It will make the lower end heavier where air is dense. Hence option C is still valid' |

私の物理の授業もこんな風に楽しかったらいいのに。とても素晴らしい!
'I wish my Physics classes were as fun as this. So awesome!' |

物理学を学ぶことがこんなにも楽しく、スリリングなことだと知っていれば。
'If only I knew learning physics could be this fun and thrilling' |

でも、完全に斜めにはならないので、Bが正解とは思えません。
'It doesn’t stay perfectly diagonal though, so I don’t think B is the right answer' |

デレクが原点に戻って、道行く人にアンケートを取っている姿を見るのはとても嬉しいです。ちょうど「月はどれくらい離れているか」や「どちらの物体が冷たいか」のように。
'So nice to see Derek back to his roots - polling random people on the street (so to speak). Just like "how far away is the moon" and "which object is colder".' |

"面白いことに誰もEを選ばなかった"
家で「明らかにEだ」と叫ぶ私
'"Interestingly nobody chose E" ME AT HOME SCREAMING 'ITS OBVIOUSLY E'' |
※翻訳元:
https://www.youtube.com/watch?v=q-_7y0WUnW4
今日のおすすめ記事
58178. 問題増えてもヘリコプター 58179. 無重力かつ真空状態で実験しなければ意味ないだろwwwwwww 58180. ?よくわからんが ドローンやラジコン飛行機じゃだめだったんか? 58181. ダメです。 58182. 何もヘリでやることでは無いね。機械工学では Bは「平均荷重の片持はり(梁)」で、はりの弾性を無視した場合じゃ無いですかね。弾性を考えるとCに近くなる場合もあります。 机の上でできる実験ですらあります。 58193. 問題を解く!(物理)
|